Vihreät kuljetukset

Uusimme kalustoamme ympäristövastuullisesti ja olemme koko ajan matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Vetoautomme ovat uusia, vähäpäästöisiä Euro 6 step E-moottorilla varustettuja. Ekorekkoja on yli 40. Siirrymme asteittain vety- sähkö- ja biokaasukäyttöisiin ajoneuvoihin.

Suosimme biopolttoaineita ja kannustamme myös alihankkijoita niiden käyttöön. Ensimmäisenä Suomessa otimme myös käyttöömme nesteytetyllä maa- ja biokaasulla kulkevan konttirekan. 

SPEEDIN YMPÄRISTÖLUPAUS:

Vuonna 2024 kuljetamme 95% konteista Ekorekoilla, joiden CO2-päästöt ovat AINA 20%-40% pienemmät kuin perinteisissä kuljetusmuodoissa.

Autoihin asennetuista ajotapaseurantalaitteista saamme tiedon mm. polttoaineen kulutuksesta, ajonopeuksista, hiilidioksidipäästöistä ja typpioksidi eli NOx-päästöistä. Tieto on merkittävä työkalu taloudellisten ja ympäristövastuullisten kuljetusten suunnittelussa:

– kuljetusreittien optimointi
– kaluston valinta ja täyttöasteen kehittäminen
– tarpeettomien tyhjien konttien kuljetusten minimointi
– kuljettajien ajotapa- ja asennekoulutus

 

Uusimme kalustoamme ympäristövastuullisesti ja olemme koko ajan matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Vetoautomme ovat uusia,vähäpäästöisiä Euro 6 step E-moottorilla varustettuja. Ekorekkoja on yli 40. Siirrymme asteittain vety- sähkö- ja biokaasukäyttöisiin ajoneuvoihin.

 

 

Suosimme biopolttoaineita ja kannustamme myös alihankkijoita niiden käyttöön. Ensimmäisenä Suomessa otimme myös käyttöömme nesteytetyllä maa- ja biokaasulla kulkevan konttirekan. 

 

 

SPEEDIN YMPÄRISTÖLUPAUS:

Vuonna 2024 kuljetamme 95% konteista Ekorekoilla, joiden CO2-päästöt ovat AINA 20%-40% pienemmät kuin perinteisissä kuljetusmuodoissa.

 

 

Autoihin asennetuista ajotapaseurantalaitteista saamme tiedon mm. polttoaineen kulutuksesta, ajonopeuksista, hiilidioksidipäästöistä ja typpioksidi eli NOx-päästöistä. Tieto on merkittävä työkalu taloudellisten ja ympäristövastuullisten kuljetusten suunnittelussa:

– kuljetusreittien optimointi
– kaluston valinta ja täyttöasteen kehittäminen
– tarpeettomien tyhjien konttien kuljetusten minimointi
– kuljettajien ajotapa- ja asennekoulutus